ΦόρουμΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση
Σημαντικά Θέματα
Πρόσφατα Θέματα
» Καλωσόρισμα νέων μελών - Χαιρετισμοί
από DiabolAkis Σήμερα στις 22:31

» Τηλεφωνικό σεξ
από phonesexchat Χθες στις 18:31

» γκει προτασεις γαμου...
από Dragneel 9/9/2017, 22:06

» Soundtracks
από Dragneel 4/9/2017, 22:29

» Αστεία video
από Duality 29/8/2017, 08:39

» Αγαπημένα ξένα τραγούδια
από DiabolAkis 27/8/2017, 15:29

» Αστείες εικόνες
από Duality 25/8/2017, 14:20

» Αν ήσουν...
από Duality 23/8/2017, 10:34

» Παιχνίδι ερωτήσεων
από Duality 23/8/2017, 08:58

» Διάφορα video
από Dragneel 19/8/2017, 14:47

» Οff-topic
από N.G95 14/8/2017, 18:15

» Πονηρές παραλίες στο Βόλο
από apeiros69 30/7/2017, 22:11

» O λεξάριθμος του ονόματος μας δείχνει τον χαρακτήρα μας.
από SavantBleu 29/7/2017, 23:03

» Νέο μέλος
από tenorman 14/7/2017, 21:15

» MBTI Personality Test
από makosdim 2/7/2017, 19:45

» Τεστ Διπολικης Διαταραχης
από makosdim 2/7/2017, 19:26

» Θα χασω τη σχεση μου απο μια μ*λ*κι*;
από Steven94 27/6/2017, 22:25

» Τι σκέφτεσαι αυτή τη στιγμή;
από Steven94 27/6/2017, 22:22

» Όταν είστε σε δημόσιους χώρους, τσεκάρετε (κρυφά ή φανερά) το φούσκωμα στο παντελόνι του άλλου;
από A.Halliwell 27/6/2017, 21:19

» Θέματα συζήτησης μεταξύ ενός straight και ενός gay.
από DiabolAkis 26/6/2017, 21:33

» Κοιτάτε το πέος του διπλανού σας στα ουρητήρια σε δημόσιους χώρους?
από Cookie 26/6/2017, 00:43

» Τι είμαι τελικά;
από Cookie 26/6/2017, 00:25

» Τι νιώθεις αυτή τη στιγμή;
από Phantasos 24/6/2017, 00:27

» Αγαπημένος gay pornostar
από makosdim 18/6/2017, 13:02

» Kι εγώ...
από DiabolAkis 14/6/2017, 17:54

Σας προτείνουμε
Συζητήσεις για το φύλο, το σώμα, τις επιθυμίες
Κέντρο πρόληψης για τον HIV
Kοινότητα LGBTQ νέων
Κορυφαίοι συγγραφείς του μήνα
Dragneel
 
phonesexchat
 
Entity
 
DiabolAkis
 
billakos21
 
Σεπτέμβριος 2017
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
ΗμερολόγιοΗμερολόγιο

Μοιραστείτε | 
 

 Θεωρία queer/Queer Theory

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
monster
Inactive Members


Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 29
Περιοχή : city centre
Αριθμός μηνυμάτων : 15608
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 19:21

Τι μας φέρνει στο νου η λέξη queer; Ας ξεκινήσουμε καταγράφοντας μερικούς ελεύθερους συνειρμούς.

Η λέξη queer στην queer theory προκαλεί από μόνη της κάποιους συνειρμούς, κυρίως μέσω της σύνδεσής της με τις ιδέες περί ομοφυλοφιλίας. Η queer theory είναι ένας απόλυτα καινούριος επιστημονικός κλάδος δεν είχε ονομαστεί ως ξεχωριστό πεδίο μελέτης έως το 1991. Προήλθε από τις gay/λεσβιακές μελέτες, έναν εξίσου καινούριο επιστημονικό κλάδο, που δεν υπήρχε σε οποιαδήποτε οργανωμένη μορφή μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 80. Οι gay/λεσβιακές μελέτες προήλθαν με τη σειρά τους από τις φεμινιστικές μελέτες και τη φεμινιστική θεωρία. Ας μιλήσουμε λίγο για την ιστοριά αυτή.(Είναι άξια κάθε ενδιαφέροντος, καθότι λαμβάνει χώρα κυριολεκτικά κάτω απ τη μύτη μας, στις αίθουσες διδασκαλίας, αυτή τη στιγμή, και, επιπλέον, μέσω αυτής μπορούμε να εξετάσουμε το πως θεωρητικά κινήματα ή σχολές προέρχονται από άλλες σχολές).

Η φεμινιστική θεωρία, από τα μέσα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 70, έβλεπε το γένος*1 (αρσενικό ή θηλυκό) σαν ένα σύστημα συμβόλων ή σημαινόντων, που αναφερόταν σε σεξουαλικά διμορφικά σώματα, με σκοπό να αναδειχθούν οι κοινωνικοί ρόλοι και σημασίες που θα μπορούσαν να έχουν τα σώματα αυτά. Η φεμινιστική θεωρία, κατ αυτό τον τρόπο, υποστήριξε πως το γένος ήταν κοινωνικό κατασκεύασμα, πως σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και διαιωνίστηκε από κοινωνικούς οργανισμούς και δομές, παρά κάτι απλά «αληθινό» ή ενυπάρχον στη λειτουργία των σωμάτων σε βιολογικό επίπεδο. Εξ αυτού, η φεμινιστική θεωρία είχε δύο πολύ σημαντικές συνεισφορές. Η πρώτη είναι ότι διαχώρισε το κοινωνικό από το βιολογικό, επιμένοντας πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε αυτό που είναι προϊόν των ανθρώπινων ιδεών και άρα ασταθές και ευμετάβλητο, και σε αυτό που είναι προϊόν της βιολογίας και άρα (συγκριτικά) σταθερό και αμετάβλητο. Η δεύτερη συνεισφορά σχετίζεται με την πρώτη: διαχωρίζοντας το κοινωνικό από το βιολογικό, το κατασκευασμένο από το έμφυτο, η φεμινιστική θεωρία επέμεινε πως το γένος δεν ήταν «θεμελιώδες» για την ταυτότητα ενός ατόμου.

Η λέξη «θεμελιώδες» θα χρησιμοποιηθεί πολύ στο δεύτερο μισό του κειμένου, καθώς θα εστιάσουμε σε θεωρίες που περιγράφουν το πως κατασκευάζονται οι ατομικές ταυτότητες μέσα στους κοινωνικούς οργανισμούς. Η ανθρωπιστική ιδέα για την ταυτότητα ή τον εαυτό, επικεντρώνεται στην αντίληψη πως η ταυτότητά σου είναι μοναδική για σένα, πως προέρχεσαι από έναν εσωτερικό πυρήνα, κάποιες αμετάβλητες οπτικές ή σημάδια, που βρίσκονται στην καρδιά ή το κέντρο του «εαυτού σου». Οι οπτικές αυτές συνήθως συμπεριλαμβάνουν το φύλο² (είμαι άντρας ή γυναίκα), το γένος (είμαι αρσενικού ή θηλυκού γένους), τη σεξουαλικότητα (είμαι ετεροφυλόφιλος ή ομοφυλόφιλος), τις θρησκευτικές πεποιθήσεις (είμαι Χριστιανός, Εβραίος, Βουδιστής) και την εθνικότητα (είμαι Αμερικάνος, Ρώσσος, Βιετναμέζος)—στην πραγματικότητα κάθε δήλωση σου που αρχίζει με «είμαι» και ακολουθείται από ένα ουσιαστικό χωρίς τη μεσολάβηση κάποιου άρθρου («είμαι _______» όχι «είμαι ένας _______») είναι πιθανότατα μία δήλωση για τη βαθύτερη αίσθηση της ταυτότητάς σου. Στην ανθρωπιστική σκέψη, αυτές οι κεντρικές όψεις της ταυτότητας θεωρούνται οι «ουσίες», πράγματα σταθερά και αμετάβλητα, πράγματα που σε κάνουν αυτό που είσαι υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, άσχετα από αυτά που σου συμβαίνουν. Η ιδέα αυτή ενός θεμελιώδους εαυτού διαχωρίζει τον «εαυτό» από όλα όσα βρίσκονται έξω από αυτόν όχι απλώς από το «άλλο», αλλά επίσης από όλα τα ιστορικά γεγονότα, όλα τα πράγματα που υπόκεινται σε αλλαγές. Μπορείς να σκεφτείς την ανθρωπιστική αντίληψη του θεμελιώδους εαυτού με όρους επιβίωσης: ο εαυτός βρίσκεται μέσα σε ένα θωρακισμένο καταφύγιο, όπου τίποτα από όσα συμβαίνουν στον έξω κόσμο δεν μπορεί να τον αγγίξει. Εντάξει, ο εαυτός μπορεί να τραντάζεται ή να ταρακουνιέται από τις εκρήξεις στον έξω κόσμο, οι οποίες βροντούν τις πόρτες του καταφυγίου, αλλά δε μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά από ό,τι συμβαίνει απέξω. (Μπορεί, πάραυτα, να καταστραφεί. Αλλά αυτές είναι οι μοναδικές πιθανότητες ο θεμελιώδης εαυτός μπορεί να υπάρχει σε μία αμετάβλητη κατάσταση ή να καταστραφεί, τίποτα ενδιάμεσο).

Η φεμινιστική θεωρία, αμφισβητώντας την αντίληψη πως το γένος είναι μέρος αυτού του θεμελιώδους εαυτού, προκάλεσε μια ρωγμή, μια ρήξη, αποκαλύπτοντας το επίπλαστο αυτού του φυσικού εαυτού. Από τη ρήξη αυτή προήλθε η μεταστρουκτουραλιστική ιδέα του εαυτού ως οικοδόμημα μη «φυσικά» παραγόμενο από τα σώματα ή από τη γέννηση. Ο εαυτός, στη μεταστρουκτουραλιστική θεωρία, γίνεται «υποκειμενικότητα». Η αλλαγή στους όρους είναι μια αναγνώριση πως, πρώτα απόλα, η ανθρώπινη ταυτότητα διαμορφώνεται από τη γλώσσα, με το να γίνεται υποκείμενο στη γλώσσα (όπως βλέπουμε και στο Λακάν). Η αντικατάσταση της λέξης «εαυτός» από τη λέξη «υποκείμενο» σηματοδοτεί, επίσης, την ιδέα πως τα υποκείμενα είναι προϊόντα συμβόλων ή σημαινόντων, τα οποία γεννούν τις ιδέες μας περί ταυτότητας. Οι εαυτοί είναι σταθεροί και θεμελιώδεις τα υποκείμενα είναι κατασκευασμένα, και άρα προσωρινά, μεταβαλλόμενα, πάντα αντικείμενα επανεξέτασης και ανακατασκευής. Οι εαυτοί, μ αυτή την έννοια, συνιστούν σημαίνοντα μέσα σ ένα άκαμπτο σύστημα με παγιωμένες έννοιες τα υποκείμενα, από την άλλη, είναι σημαίνοντα ενός περισσότερο ευέλικτου συστήματος, με μεγαλύτερη πολλαπλότητα εννοιών.

Με τη συμβολή της φεμινιστικής θεωρίας στη διάρρηξη της ανθρωπιστικής ιδέας μίας σταθερής ή θεμελιώδους προσωπικότητας, και ειδικότερα της ιδέας μιας σταθερής ή θεμελιώδους ταυτότητας του γένους, και με την αντικατάστασή της με τη μεταστρουκτουραλιστική ιδέα της ταυτότητας του γένους ως ένα σύνολο μεταβαλλόμενων σημαινόντων, άλλες θεωρίες άρχισαν να αμφισβητούν μερικές ακόμη «θεμελιώδεις» αντιλήψεις της ταυτότητας. Όπως θα δούμε, η ιδέα της φυλής ως κάτι έμφυτο, θεμελιώδες, ή βιολογικό έγινε αντικείμενο εξονυχιστικής εξέτασης (ιδιαίτερα μέσα στους φεμινιστικούς κύκλους, καθώς η φεμινιστική θεωρία στη δεκαετία του 70 αναφερόταν στο θηλυκό υποκείμενο αποκλειστικά σαν να ανήκει στη λευκή φυλή και στη μεσαία τάξη). Ομοίως, η ιδέα της σεξουαλικότητας ως έμφυτη ή θεμελιώδης, άρχισε να γίνεται αντικείμενο επανεξέτασης. Έτσι ξεκίνησαν οι gay/λεσβιακές μελέτες στις αρχές της δεκαετίας του 80, ως επιστημονικός κλάδος και ως θεωρητικός βραχίονας ενός ευρύτερου πολιτικού κινήματος.

Είναι, ίσως πιο δύσκολο απ ότι με το γένος, το να δεις τη σεξουαλικότητα ως κοινωνική κατασκευή, παρά ως βιολογική. Κοιτάζοντας γύρω μας, παρατηρούμε πως το γένος «κάμπτεται» σε πολλά πεδία—ο Michael Jackson, ο Boy George και ο Dennis Rodman είναι μόνο μερικά παραδείγματα, τα οποία κάμπτουν την ιδέα του γένους ως θεμελιώδες και ορισμένο από το φύλο (οι άντρες είναι αρσενικά, οι γυναίκες θηλυκά) επιχειρώντας προσωπικούς συνδυασμούς αυτών που συνήθιζαν να καλούνται αρρενωπό και θηλυκό στυλ. Στην πραγματικότητα, βλέπουμε ρόλους και σύμβολα που σχετίζονται με το γένος να μεταλλάσονται καθημερινά: για παράδειγμα, πόσες γυναίκες πριν δέκα χρόνια είχανε τατουάζ σε ορατά σημεία και πόσοι άντρες επιδείκνυαν piercing στα αυτιά ή σε άλλα σημεία σου σώματος; Αναλογιζόμενος τις αλλαγές αυτές (και μπορείς να σκεφτείς και δικά σου παραδείγματα εύκαμπτων ή μεταβαλλόμενων κατασκευών του γένους) είναι σχετικά εύκολο να δεις το γένος ως ένα σύστημα σημαινόντων.

Με τη σεξουαλικότητα, όμως, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, εν μέρει εξ αιτίας του τρόπου με τον οποίο ο πολιτισμός μας μας δίδαξε να αντιλαμβανόμαστε τη σεξουαλικότητα. Ενώ το γένος μπορεί να είναι ζήτημα στυλ ή ντυσίματος, η σεξουαλικότητα μοιάζει να έχει να κάνει με τη βιολογία, με τη βασική λειτουργία των σωμάτων. Αυτή η ιδέα προέκυψε όταν κάποια στιγμή μιλούσαμε για το γένος και κάποιος ρώτησε για τα ζώα, των οποίων η σεξουαλική συμπεριφορά φαίνεται να είναι ισχυρά συνδεδεμένη με το ένστικτο της αναπαραγωγής. Ο πολιτισμός μας τείνει να ορίζει την σεξουαλικότητα με δύο τρόπους: με όρους ζωικών ενστίκτων, με συμπεριφορές προγραμματισμένες από ορμόνες ή εποχιακούς κύκλους, πάνω στα οποία η ελεύθερη βούληση δεν έχει κανένα έλεγχο, και με όρους ηθικής, με συμπεριφορές, δηλαδή, που ορίζονται ως «καλές» ή «κακές», ηθικές ή ανήθικες, και πάνω στις οποίες υποτίθεται πως πρέπει να ασκούμε απόλυτα (ή σχεδόν απόλυτα) αυστηρό έλεγχο. Σύμφωνα με την πρώτη θεώρηση της σεξουαλικότητας, τα σεξουαλικά κίνητρα είναι σχεδόν απόλυτα βιολογικά: ανταποκρινόμαστε σεξουαλικά, βάσει αυτών που είναι καταγεγραμμένα στα γονίδια και στις ορμόνες μας κι αυτό σχεδόν πάντα προσδιορίζεται με όρους αναπαραγωγικής συμπεριφοράς. (Αυτή η οπτική προέρχεται από την εξελικτική θεωρία, κατά την οποία πρωταρχικό καθήκον κάθε μέλους ενός είδους είναι να το συντηρεί καθώς και να μεταφέρει τα γενετικά του χαρακτηριστικά στις επόμενες γενεές). Η θεωρία αυτή ισχυρίζεται πως καταλαβαίνοντας τη σεξουαλική συμπεριφορά των ζώων καταλαβαίνουμε και την ανθρώπινη σεξουαλική συμπεριφορά.

Το πρόβλημα μ αυτή την θεώρηση είναι πως η ανθρώπινη σεξουαλικότητα δε λειτουργεί όπως η σεξουαλικότητα των ζώων. Αν ήταν έτσι, τα θηλυκά θα είχαν οίστρο σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, και τα αρσενικά θα προσπαθούσαν μανιωδώς να ζευγαρώσουν μαζί τους κατά τις περιόδους αυτές όλη η σεξουαλική δραστηριότητα θα ρυθμιζόταν από την αναπαραγωγή και θα λάμβανε χώρα αποκλειστικά στις περιόδους του οίστρου. Προφανώς η ανθρώπινη σεξουαλικότητα λειτουργεί διαφορετικά. Στην πραγματικότητα, η ανθρώπινη σεξουαλικότητα μοιάζει ελάχιστα με τη σεξουαλικότητα των ζώων. Είμαστε (νομίζω, και διορθώστε με αν κάνω λάθος) το μόνο είδος που ζευγαρώνει λίγο πολύ κατά βούληση, χωρίς να παίρνει υπ όψιν του τη γονιμότητα και τους ορμονικούς κύκλους, και αυτό από μόνο του διαχωρίζει τη σεξουαλική συμπεριφορά από την αναπαραγωγή στους ανθρώπους. Επίσης, έχουμε τεράστια γκάμα σεξουαλικών συμπεριφορών και δραστηριοτήτων, εκ των οποίων μόνο μερικές συνδέονται με την αναπαραγωγή, κάτι που διαχωρίζει ακόμα περισσότερο τις δύο κατηγορίες. Και—το πιο σημαντικό—η ανθρώπινη σεξουαλική συμπεριφορά συνδέεται με την ευχαρίστηση, ευχαρίστηση που περνά μέσα απ όλα τα πολιτισμικά επίπεδα.

Ναι, θα μπορούσαμε να διαφωνήσουμε για τη σεξουαλικότητα των ζώων και το κατά πόσο μοιάζει με των ανθρώπων οι εμπειρίες μου με τον σκύλο μου να προσπαθεί να πηδήξει το πόδι μου σίγουρα εγείρουν ερωτήματα για το κατά πόσο η σεξουαλική συμπεριφορά των ζώων συνδέεται μόνο με την αναπαραγωγή αλλά το θέμα είναι πως η σύνδεση τη ανθρώπινης σεξουαλικότητας με τη σεξουαλικότητα των ζώων χρησιμοποιείται για να κατασκευαστεί η σεξουαλικότητα με συγκεκριμένο τρόπο. Αν δεις τους ανθρώπους κατά μεγάλο μέρος τους σαν ζώα, τότε βλέπεις και τη φύση της ανθρώπινης σεξουαλικότητας ως, κατά μεγάλο μέρος της, αναπαραγωγική, στην ουσία και επομένως κάθε συμπεριφορά που δε συνδέεται με την αναπαραγωγή καθίσταται «αφύσικη». Το οποίο μας οδηγεί στο δεύτερο τρόπο με τον οποίο ο πολιτισμός μας ορίζει τη σεξουαλικότητα: με όρους ηθικής, με όρους σωστών ή λανθασμένων συμπεριφορών.

Οι αντιλήψεις του δυτικού πολιτισμού για τη σεξουαλικότητα προέρχονται από πολλά πεδία για παράδειγμα, από την επιστήμη (και ειδικότερα από την εξελικτική θεώρηση της σεξουαλικότητας ως ζωώδη, ενστικτώδικη συμπεριφορά), από τη θρησκεία, από την πολιτική και από την οικονομία. [Μια σημείωση: αυτές οι κατηγορίες σεξουαλικής κωδικοποίησης μελετώνται από τον Michel Foucault στους τόμους του έργου «Η ιστορία της σεξουαλικότητας». Η σεξουαλικότητα ορίζεται από την πολιτική και την οικονομία όταν, για παράδειγμα, έθνη ή κοινωνικοί οργανισμοί ανησυχούν για τον πληθυσμιακό έλεγχο και παροτρύνουν τους ανθρώπους να μην αναπαράγονται και επιβάλλουν ακόμα και εκτρώσεις ή έλεγχο των γεννήσεων ή στειρώσεις για να το διασφαλίσουν ένα αντίστροφο παράδειγμα του πως η σεξουαλικότητα ορίζεται από την πολιτική και την οικονομία είναι οι χώρες ή μειονότητες που παροτρύνουν τα μέλη τους να γεννούν πολλά παιδιά, ώστε μία ομάδα να αποκτήσει μεγαλύτερο πληθυσμό από μία άλλη].

Οι αντιλήψεις αυτές, περί σεξουαλικότητας συχνά παίρνουν τη μορφή ηθικών διακηρύξεων για το ποιες μορφές σεξουαλικότητας είναι «σωστές» ή καλές ή ηθικές και ποιες είναι «λανθασμένες», κακές και ανήθικες. Οι κατηγορίες έχουν αλλάξει με την πάροδο του χρόνου, ένα ακόμη στοιχείο που μας δείχνει πως η σεξουαλικότητα δεν είναι «θεμελιώδης», αιώνια, ή έμφυτη, αλλά κοινωνικό οικοδόμημα, κάτι που μπορεί να μεταβάλλεται και να παραποιείται. Σίγουρα έχουμε δει τέτοιες αλλαγές τα τελευταία δέκα χρόνια, όχι μόνο σχετικές με την ομοφυλοφιλία και την ετεροφυλοφιλία, αλλά και με τις αντιλήψεις περί ασφαλούς σεξ και την παρεμπόδιση σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων: στο σημερινό πολιτισμό, (σε μερικούς κύκλους) περισσότερο ανήθικη θεωρείται η σεξουαλική πράξη όταν δε συμπεριλαμβάνει τη χρήση προφυλακτικού ή άλλης μεθόδου προφύλαξης, παρά όταν απλώς δεν εμπλέκεται στην αναπαραγωγική διαδικασία.

Στις προηγούμενες γενεές, όπως και σήμερα, οι τρόποι αυτοί για να οριστεί η σεξουαλικότητα (μέσω της βιολογίας, της θρησκείας, της πολιτικής και της οικονομίας) παρήγαγαν καθαρές κατηγορίες αυτού που είναι σωστό και αυτού που είναι λάθος, οι οποίες συνήθως συνδέονταν με τις ιδέες περί αναπαραγωγής και την οικογενειακή ζωή. Αυτό μας δείχνει και το άρθρο της Gayle Rubin με τα διαγράμματα που παρουσιάζει. Ότι δηλαδή, η δομή των αντιλήψεων περί σεξουαλικότητας περιγράφεται με δίπολα, των οποίων ο ένας πόλος είναι το θετικό, το καλό, το ηθικό και το σωστό, ενώ ο άλλος είναι το αρνητικό, το κακό, το ανήθικο και το λάθος.

Η Rubin υποστηρίζει πως τα δίπολα αυτά πρέπει να διαλυθούν στην πραγματικότητα, υποστηρίζει πως πρέπει να διαχωρίσουμε ολοκληρωτικά κάθε μορφή σεξουαλικής συμπεριφοράς από κάθε είδος ηθικής κρίσης. Σ αυτό το σημείο πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να συμφωνήσουν μαζί της (ή με άλλους σεξουαλικά ριζοσπαστικούς). Δε φαίνεται λογικό κάποια είδη σεξουαλικής συμπεριφοράς να είναι λάθος; Αν όχι, ποια θα έπρεπε να είναι η γνώμη μας για το σεξ κατά το οποίο ασκείται σωματική βία, για το σεξ που δεν είναι ομόφωνο, για το σεξ ανάμεσα σε κάποιον που έχει εξουσία και σε κάποιον που δεν έχει; Αυτές οι ενστάσεις δείχνουν δύο πράγματα: πρώτον, ότι η σεξουαλική συμπεριφορά, στον ανθρώπινο πολιτισμό, έχει σχεδόν πάντα να κάνει με περισσότερα πράγματα από την ευχαρίστηση και την αναπαραγωγή: συχνά (όπως με το σκύλο μου να πηδάει το πόδι μου) σχετίζεται με μορφές εξουσίας και υποταγής. Το άλλο που μας δείχνουν οι ενστάσεις αυτές, είναι το πόσο ισχυροί είναι οι δεσμοί ανάμεσα στις σεξουαλικές δραστηριότητες και τις ηθικές αντιλήψεις. Και ο δεσμός προέρχεται, εν μέρει, περισσότερο από τον ορισμό της σεξουαλικότητας ως μέρος της ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ, παρά ως μια δραστηριότητα στην οποία συμμετέχει κάποιος κατα βούληση. Συνεπώς, αν έχεις γενετήσια σεξουαλική επαφή με άτομο του ίδιου φύλου, δεν κάνεις απλώς ομοφυλοφιλικό σεξ, αλλά ΕΙΣΑΙ ομοφυλόφιλος. Και στη συνέχεια η ταυτότητα αυτή συνδέεται με μια ηθική κρίση για τις ομοφυλοφιλικές πράξεις καθώς και τις ομοφυλοφιλικές ταυτότητες. [Για περισσότερα πάνω στη διάκριση μεταξύ σεξουαλικών πράξεων και σεξουαλικών ταυτοτήτων, δες την «Ιστορία της σεξουαλικότητας» του Foucault].

Οι gay/λεσβιακές μελέτες απ όπου εν μέρει προέρχεται το άρθρο της Gayle Rubin εξετάζουν όλους τους τύπους των κοινωνικών δομών και κοινωνικών οικοδομημάτων τα οποία καθορίζουν τις ιδέες μας για τη σεξουαλικότητα ως πράξη, και τη σεξουαλικότητα ως ταυτότητα. Ως ακαδημαϊκός κλάδος, οι gay/λεσβιακές μελέτες εξετάζουν το πως έχουν οριστεί ιστορικά οι αντιλήψεις για την ομοφυλοφιλία και φυσικά, εξ αυτού, το πως έχει οριστεί ο αντίθετος πόλος, η ετεροφυλοφιλία. Οι gay/λεσβιακές μελέτες αναφέρονται, επίσης, στον τρόπο με τον οποίο διαφορετικοί πολιτισμοί, ή διαφορετικές περίοδοι έχουν επιβάλλει ιδέες για το ποια είδη σεξουαλικότητας είναι φυσιολογικά και ποιά είναι αφύσικα, ποιά είναι ηθικά και ποιά ανήθικα. Το άρθρο του Watkins πάνω στον τρόπο με τον οποίο απεικονίζονται τα ομοφυλοφιλικά σώματα στην εποχή του AIDS, βρίσκεται στο κέντρο της θεωρίας αυτής, μελετώντας τον τρόπο με τον οποίο οι νόρμες και οι παρεκκλίσεις από αυτές δημιουργούνται κι έπειτα μεταβάλλονται, καθώς και τη λειτουργία του πολιτισμού που αυτές οι ιδέες και εικόνες εξυπηρετούν.

Το άρθρο του Watkins, εξετάζοντας τις σημασίες των εικόνων gay αντρών με AIDS και το πως οι εικόνες αυτές λειτουργούν στην ενίσχυση της αντίληψης της ομοφυλοφιλίας ώς αφύσικη, παρεκκλίνουσα και κακή, μπορεί να θεωρηθεί τμήμα της gay/λεσβιακής κριτικής της λογοτεχνίας. Η gay/λεσβιακή κριτική της λογοτεχνίας, ένα υποσύνολο των gay/λεσβιακών μελετών, ασχολείται με τις απεικονίσεις της σεξουαλικότητας και τις ιδέες περί πρότυπης και παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς, με ποικίλους τρόπους: εντοπίζοντας gay/λεσβίες συγγραφείς των οποίων η σεξουαλικότητα έχει αποκρυφθεί ή διαγραφθεί από την ιστορία και τη βιογραφία τους μελετώντας κείμενα gay/λεσβίων συγγραφέων με σκοπό την ανακάλυψη συγκεκριμένων φιλολογικών μοτίβων, τεχνικών και οπτικών που προέρχονται απ τη ζωή ενός ομοφυλόφιλου σε έναν ετεροφυλόφιλο κόσμο μελετώντας κείμενα gay ή straight συγγραφέων που απεικονίζουν την ομοφυλοφιλία και την ετεροφυλοφιλία, ή που εστιάζουν στη σεξουαλικότητα ως κατασκευασμένη (και όχι θεμελιώδη) έννοια τέλος, εξετάζοντας πως τα λογοτεχνικά κείμενα (από gay ή straight συγγραφείς) λειτουργούν παράλληλα με μη λογοτεχνικά κείμενα προμηθεύοντας έναν πολιτισμό με τρόπους αντίληψης της σεξουαλικότητας.

Οι gay/λεσβιακές μελέτες, ως πολιτικός σχηματισμός των ακαδημαϊκών, αμφισβητούν, επίσης, την αντίληψη των κανονιστικών σεξουαλικοτήτων. Όπως αναφέρει η Rubin στο άρθρο της, όταν ορίζεις μια κατηγορία ως «κανονική», αυτόματα ορίζεις και το αντίθετό της, μια κατηγορία ως «παρεκκλίνουσα», και οι ειδικές πράξεις ή ταυτότητες που εμπίπτουν στις κατηγορίες αυτές, στη συνέχεια συνδέονται με άλλες μορφές κοινωνικών πρακτικών και με μεθόδους κοινωνικού ελέγχου. Όταν κάνεις κάτι στο οποίο ο πολιτισμός σου δίνει την ετικέτα «παρεκκλίνον», καλείσαι να τιμωρηθείς γι αυτό: με το να σε συλλάβουν, να σε ντροπιάσουν, να σε κάνουν να νιώσεις βρώμικος, με το να χάσεις τη δουλειά σου, την άδειά σου, τα αγαπημένα σου πρόσωπα, τον αυτοσεβασμό σου, την ασφάλισή σου. Οι gay/λεσβιακές μελέτες, όπως και οι φεμινιστικές μελέτες, βοηθούν να καταλάβεις πως οι κατηγορίες αυτές του κανονικού και του παρεκκλίνοντος κατασκευάζονται, πως λειτουργούν και πως επιβάλλονται, ώστε να παρέμβεις αλλάζοντάς τις ή δίνοντάς τους τέλος.

Πράγμα που μας οδηγεί τελικά στην queer theory. Η queer theory αναδύεται από την προσοχή που δίνουν οι gay/λεσβιακές μελέτες στην κοινωνική οικοδόμηση των κατηγοριών της κανονικής και παρεκκλίνουσας σεξουαλικής συμπεριφοράς. Αλλά ενώ οι gay/λεσβιακές μελέτες, όπως υποννοείται από το όνομα, εστίασαν κυρίως σε ερωτήματα περί ομοφυλοφιλίας, η queer theory επεκτείνει το πεδίο της έρευνας της. Η queer theory εξετάζει και ασκεί πολιτική κριτική σε οτιδήποτε εμπίπτει σε κανονικές και παρεκκλίνουσες κατηγορίες, και ειδικότερα στις σεξουαλικές δραστηριότητες και ταυτότητες. Η λέξη «queer», όπως εμφανίζεται στα λεξικά, έχει κυρίως τη σημασία του «παράξενου», του «εκκεντρικού», του «ασυνήθιστου». Η queer theory ασχολείται με όλες τις μορφές της σεξουαλικότητας που χαρακτηρίζονται «queer» με αυτή την έννοια και στη συνέχεια, ως προέκταση αυτού, με τις κανονικές συμπεριφορές και ταυτότητες οι οποίες ορίζουν τι είναι «queer» (όντας τα αντίθετά τους). Έτσι, η queer theory επεκτείνει το πεδίο ανάλυσής της σε όλα τα είδη συμπεριφορών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που κάμπτουν το γένος, καθώς κι αυτών που περιλαμβάνουν «queer», μη κανονικές μορφές σεξουαλικότητας. Η queer theory επιμένει πως όλες οι σεξουαλικές συμπεριφορές, όλες οι θεωρήσεις που συνδέουν τις σεξουαλικές συμπεριφορές με τις σεξουαλικές ταυτότητες, και όλες οι κατηγορίες κανονικών και περεκκλίνοντων σεξουαλικοτήτων, είναι κοινωνικά κατασκευάσματα, σύνολα σημαινόντων που γεννούν συγκεκριμένους τύπους κοινωνικής σημασίας. Η queer theory ακολουθεί την φεμινιστική θεωρία και τις gay/λεσβιακές μελέτες στην απόρριψη της ιδέας ότι η σεξουαλικότητα είναι θεμελιώδης κατηγορία, ότι ορίζεται δηλαδή από τη βιολογία ή ότι κρίνεται από σταθερές αρχές ηθικής και αλήθειας. Για τους queer θεωρητικούς, η σεξουαλικότητα είναι ένα πολύπλοκο σύστημα κοινωνικών κωδικών και δυνάμεων, μορφές ατομικών δραστηριοτήτων και θεσμικών εξουσιών, τα οποία αλληλεπιδρούν για να σχηματίσουν τις ιδέες του κανονικού και του παρεκκλίνοντος σε κάθε χρονική στιγμή, και τα οποία στη συνέχεια λειτουργούν στο όνομα του «φυσικού», του «βιολογικού» και του «θεόσταλτου».

*1.Αναφέρομαι στο κοινωνικό φύλο δηλαδή gender και όχι στο βιολογικό φύλο δηλαδή sex. Στη συνέχεια του κειμένου όπου αναφέρεται γένος θα εννοείται το gender.
*2.Όπου χρησιμοποιείται η λέξη φύλο εννοείται το βιολογικό φύλο.

Πηγή: Διάλεξη της Mary Klages, Boulder 1997

_________________
Τι κρίμα οι βλάκες να είναι τόσο σίγουροι και οι έξυπνοι τόσο διστακτικοί.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Elementstv
Forum God
Forum God
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 28
Περιοχή : Athens
Αριθμός μηνυμάτων : 4423
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 19:23

Πριν 1 , 1.5 χρονο ειχε γνωρισιε πολλα queer ατομα . Ποτε δεν καταλαβα πια η αξια της queer θεωριας. Την θεωρω αχρηστη. Με οσους συζητησα, κ πιστεψτε μ συζητησα με πολλοους, ολοι τους καποια στιγμη "σκονταφταν" ιδεολογικα στη κουβεντα. Αλλα οπως ισχυει παντα ο καθενας ας κανει οτι θελει!

_________________
elementstv.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
JudasIscariot
Forum Master
Forum Master
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 27
Περιοχή : bikini bottom (and not lame xania)
Αριθμός μηνυμάτων : 1663

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 19:47

"Αν δεις τους ανθρώπους κατά μεγάλο μέρος τους σαν ζώα, τότε βλέπεις και
τη φύση της ανθρώπινης σεξουαλικότητας ως, κατά μεγάλο μέρος της,
αναπαραγωγική, στην ουσία και επομένως κάθε συμπεριφορά που δε
συνδέεται με την αναπαραγωγή καθίσταται «αφύσικη»"

Βασικά τα ζώα (όταν πηδο*ν το πόδι σου, ή έχουν ομοφυλοφιλικές σχέσεις ή όταν κάνουν σεξ για ευχαρίστηση κτλπ κτλπ) μπορούν ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκουν να εμφανίσουν πολλές και ποικίλες συμπεριφορές. Αν και εξελικτικά τα περισσότερα ζώα δεν ξεφευγουν από την αναπαραγωγή, στους μεγάλους πιθήκους και στα δελφίνια (και αρκετές φορές σε πολλά θυλαστικά, όπως σκύλοι και γάτες) έχουν παρατηρηθεί συμπεριφορές που φαίνονται να εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπους. Είτε κοινωνικούς, είτε απόλαυσης είτε πολλών άλλων ειδών οπότε και ο άνθρωπος δεν διαφέρει πάρα πολύ από τα πιο κοντινά μας ζώα.

αλλά το πόιντ ήταν ότι είναι αφύσικη. Βασικά μια συμπεριφορά δεν είναι αφύσικη όταν δεν βοηθά στην αναπαραγωγή. Η ομοφυλοφιλία (έχουν γίνει έρευνες) συσχετίζεται με μεγάλη αύξηση της γονιμότητας (νομίζω για τα κορίτσια ισχύει αυτό, και λέγεται the gay uncle hypothesis η κάτι τέτοιο) οπότε γιατί να είναι αφύσικη? αν μη τι άλλο, είναι ένα από τα πολλά εργαλεία της προσαρμογής της φύσης μας στο περιβάλλον...

Πως γίνεται να είναι αφύσικο κάτι που συμβαίνει στην φύση? Πάρα πολλά είδη έχουν επιδείξει αποκλειστική ομοφυλοφιλία οπότε αποκλείω το ενδεχόμενο να είναι αφύσικη.

Τέλος, ο σκοπός για τον οποίο φτιαχθήκαμε δεν πρέπει να έχει σχέση με το τι είναι ηθικό. Διότι οι άνθρωποι καταπιέζουν πολλά τους ένστικτα για να ζήσουν φυσιολογικές ζωές σε μια κοινωνία. Επομένως η ηθική δεν είναι θέμα μιας τυφλης διαδικασίας που μας έφτασε μέχρι εδώ (βιολογίας) αλλά θέμα ανώτερο, φιλοσοφικό το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζουμε με την νόηση μας.

Καμία διαφοροποίηση της σεξουαλικότητας δεν θεωρείται μη φυσιολογική αν δεν επιδρά δυσμενώς στην ζωή του ατόμου. Η ομοφυλοφιλία θεωρείται υγειής σεξουαλικός προσανατολισμός εφόσον τα άτομα που την εμφανίζουν δεν δείχνουν να έχουν κάποιο πρόβλημα στην ψυχική τους υγεία η στην συμπεριφορά τους. Γενικά, τα ζώα δείχνουν σημάδια διαφοροποίησης όπως και ο άνθρωπος, και το να λέμε ότι σκοπός μας είναι η αναπαραγωγή είναι τρομακτικό σφάλμα. Κανενός σκοπός δεν είναι τίποτα.

Απλά φαινομενικά φαίνεται έτσι διότι είμαστε πολύπλοκα όντα. Όμως η εξέλιξη μας είναι μια τυφλή (αν και κατευθυνόμενη) διαδικασία χωρίς στόχους και σκοπιμότητες. Επομένως η βιολογική αναπαραγωγή δεν είναι ο λόγος που ζούμε. Είναι η αιτία που ζούμε.

Και άλλωστε η ομοφυλοφιλία είναι ένα φυσικό ένστικτο ενάντια στην βιολογική αναπαραγωγή. Επομένως για τους γκέι και τις λεσβίες, από φυσικής μεριάς, είναι αφύσικη η αναπαραγωγή...

μόνστερ, wow που το βρήκες αυτό το παλούκι!! queers είναι μια ονομασία για τους γκέι elements , και γενικά queer theory είναι οτιδήποτε στην ψυχολογία ασχολείται αποκλειστικά με θέματα LGTB...οπότε nice

_________________
I have no opinion on women's undergarments...I don't know what pokes through where! - Jack
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Elementstv
Forum God
Forum God
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 28
Περιοχή : Athens
Αριθμός μηνυμάτων : 4423
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 19:52

Judas Queer θεωρια δεν είναι σχεδόν καθόλου αυτό που λες. Διαβασε εδω ενα αποσπασμα απο ενα μπλογκερ π συμφωνω μαζι του...

Για όσους δε γνωρίζουν, η παραπάνω θεωρία υποστηρίζει πως το φύλο, η σεξουαλικότητα και η γλώσσα που τα ορίζει δεν είναι τίποτε παραπάνω από μια κοινωνική κατασκευή! Oι έννοιες "ομοφυλόφιλος" και "ετεροφυλόφιλος", "άνδρας" και "γυναίκα" δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα, αλλά απλά επιβλήθηκαν από την εξουσία, ώστε να μας ελέγχουν και να διαιωνίζουν το υπάρχον καταπιεστικό σύστημα. Η Queer θεωρία ήταν πολύ της μόδας στους πανεπιστημιακούς κύκλους τους εξωτερικού τα τελευταία χρόνια! Και φυσικά οι Έλληνες ομόλογοι τους δε θα μπορούσαν να μείνουν πίσω... Όλοι εμείς λοιπόν που χαρακτηρίζουμε τους εαυτούς μας σαν "gay άνδρες" ή "λεσβίες γυναίκες", είμαστε παραπλανημένοι! Δεν έχουμε καταλάβει τί πραγματικά θέλουμε, αλλά πέσαμε θύματα των μηχανισμών της εξουσίας! Ευτυχώς που υπάρχουν οι ξένοι και ντόπιοι "διανοούμενοι" της "Queer θεωρίας" για να μας δείξουν τον ορθό δρόμο και να μας απελευθερώσουν επιτέλους από την άγνοια και τις προλήψεις μας !
Ακόμη κι αν μια τέτοια θεωρία έχει αξία για κάποιες περιπτώσεις, η άποψη πως το φύλο και η σεξουαλικότητα είναι απλά μια κοινωνική κατασκευή είναι τελείως μονοδιάστατη και ανίκανη να εξηγήσει την περιπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης. Η ερμηνεία όλων των κοινωνικών σχέσεων σαν σχέσεων εξουσίας, η εμμονή με τη γλώσσα και την δήθεν αποδόμηση της, η περιφρόνηση για την έννοια του ιδιωτικού χώρου, οι παπαρολογίες του τύπου "δεν υπάρχει σεξ χωρίς ιδεολογία" (ιδανικό για να εντυπωσιάζονται ανίδεοι 18χρονοι φοιτητές), δημιουργούν εν τέλει ενα ασφυκτικά κλειστό και πατερναλιστικό σύστημα που δεν αναγνωρίζει κανένα ρόλο στην ατομικότητα κάθε ανθρώπινης ύπαρξης, και δεν αφήνει κανένα περιθώριο στην ελεύθερη βούληση και επιλογή. Και αυτό από μια θεωρία που διεκδικεί για τον εαυτό της τις δάφνες της "προοδευτικότητας"!
Θα μπορούσε κανείς να πεί πολλά πράγματα ακόμη για την "Queer Θεωρία" και για τις πολιτικές προεκτάσεις της , αλλά τα λέει πολύ καλύτερα από μένα η πρόεδρος των διαφυλικών Ανδαλουσίας, Mar Cambrollé Jurado ( Αντιγράφω από το "Απέναντι Πεζοδρόμιο") :
"Όλοι και όλες μας έχουμε κάνει ότι ήταν εφικτό για να ταιριάξουμε την όψη μας με το φύλο που αισθανόμαστε δικό μας: ορμονικές θεραπείες (συχνά χωρίς ιατρικό έλεγχο και με τον κίνδυνο που κάτι τέτοιο συνεπάγεται για την υγεία μας), χειρουργικές επεμβάσεις κλπ. Όλα αυτά για να αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας ως ΑΝΔΡΑ ή ΓΥΝΑΙΚΑ και έτσι να μας αντιλαμβάνονται και οι άλλοι...
Θέλω λοιπόν να καταγγείλω τη χειραγώγηση που επιχειρείται σε βάρος μας από εκείνους που κάνοντας χρήση των δικαιωμάτων τους τα ερμηνεύουν όλα μέσα από την queer θεωρία.
Είμαστε σύμφωνοι μαζί τους σε θέματα υγείας, ένταξης, αποπαθολογικοποίησης, αλλά ας μην μας κρεμούν την ταμπέλα: ΟΥΤΕ ΑΝΔΡΕΣ, ΟΥΤΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ. Γιατί αν κάτι έχουμε ξεκάθαρο εμείς οι διαφυλικοί είναι ότι επιθυμούμε να είμαστε γυναίκες ή άνδρες, ανάλογα με την κάθε περίπτωση, και με όλες τις ιδιαιτερότητες που μας διαφοροποιούν ως άτομα.

πηγή:folkefiende.blogspo.com

_________________
elementstv.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
JudasIscariot
Forum Master
Forum Master
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 27
Περιοχή : bikini bottom (and not lame xania)
Αριθμός μηνυμάτων : 1663

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 20:06

"οπότε nice" δεν σε ειρωνευόμουν λολ, στον μόνστερ το έλεγα. ...

Εμμ, βασικά νομίζω τείνω να συμφωνήσω μαζί σου, αλλά άσε με λίγο να κάνω κάνα search γενικά να δω πόσο συγκεκριμμένη έννοια είναι. πάντως οκ, πρέπει να έχει να κάνει με την κριτική της "φυσικότητας" της ομοφυλοφιλίας και να θεωρεί τέτοια πράγματα κοινωνική κατασκευή (όπως το φύλο κτλπ). οπότε καλά τα λες...

Ναι βασικά δεν ήξερα τι έλεγα, αν και είχα διαβάσει για queer theory, αλλά ούτε τώρα πολυκαταλαβαίνω (μου φαίνεται πολύ θεωρητικό)...και ναι δεν νομίζω ότι το να είσαι γκέι είναι κατασκευή κοινωνική (όπως είδα πολλές φορές να αναφέρεται σε σχέση me queer theory) αλλά κάτι essential (οι essentialists δηλαδή είναι κόντρα ε?) . ΟΚ μπερδεύτηκα οπότε ανοίγω τα αυτιά μου

_________________
I have no opinion on women's undergarments...I don't know what pokes through where! - Jack
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Elementstv
Forum God
Forum God
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 28
Περιοχή : Athens
Αριθμός μηνυμάτων : 4423
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 20:28

Μην νομιζεις κ οσοι αυτοαποκαλουνται queer ουτε οι ιδιοι καταλαβαινουν τι λενε.
Τσπ δεν υπεθεσα οτι με ειρωνευτηκες, γενικα παντα το υφος μ ειναι παρεξηγισιμο αλλα στην πραγματικοτητα θυμωνω σπανια.

Απλα βαριεμαι να το πηγαινω γλυκαναλατα, τα λεω οπως μ ερχονται.


_________________
elementstv.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
JudasIscariot
Forum Master
Forum Master
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 27
Περιοχή : bikini bottom (and not lame xania)
Αριθμός μηνυμάτων : 1663

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 20:36

Queer has traditionally meant odd or unusual, though modern use often pertains to LGBT (gay, lesbian, bisexual, transgender, intersex and non-normative heterosexual) people. Its usage is considered controversial
and underwent substantial changes over the course of the 20th Century
with some LGBT people re-claiming the term as a means of
self-empowerment. The term is still considered by some to be offensive
and derisive, and by others as a re-appropriated term used to describe
a sexual orientation and/or gender identity or gender expression that does not conform to heteronormative society. - wikipedia...

βασικά αυτό το queer το ήξερα σαν faggot, gay κτλπ στην αγγλική γλώσσα. Είναι το αντώνυμο του ετεροκανονικός.

Πάντως συμφωνώ απόλυτα με το τελευταίο ποστ σου! βασικά δεν φάνηκες εσύ εκνευρισμένος, απλώς φοβήθηκα μην παρεξηγηθώ ^^

_________________
I have no opinion on women's undergarments...I don't know what pokes through where! - Jack
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Elementstv
Forum God
Forum God
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 28
Περιοχή : Athens
Αριθμός μηνυμάτων : 4423
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 20:38

Ναι οντως με αυτη τη εννοια εχεις δικιο. Αλλα αν μιλησουμε για την queer theory τοτε ισχυουν περισσοτερο αυτα π εγραψα απο το μπλογκ καποιου.

Μην το ψαχνεις ειναι πολυ μπερδεμα το θεμα!

_________________
elementstv.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
JudasIscariot
Forum Master
Forum Master
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 27
Περιοχή : bikini bottom (and not lame xania)
Αριθμός μηνυμάτων : 1663

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   10/8/2010, 20:42

πράγματι!

_________________
I have no opinion on women's undergarments...I don't know what pokes through where! - Jack
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
????????
Επισκέπτης



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   29/8/2010, 18:21

2 - 3 λογια για την κριτικη που γραφτηκε περι του Queer Theory.

κατ'αρχhν να ξεκαθαρiσω πως δεν αποκαλουμε "queer" ειναι ενας ορος που μαλλον τον βλεπω με "καχυποψια", θεωρο ο,τι δεν εχει συζητηθει αρκετα, και αποτελει πολυ προσφατο φαινομενο στην ελληνικη πραγματικοτητα. απο την αλλη θεωρο ο,τι τα εργαλεια του ειναι πολυτιμα.
διαβαζοντας το κειμενο του blog ενιωσα πολυ αβολα για το αν επρεπε να απαντησω η οχι, δεδομενου ο,τι ο συγγραφεας του κειμενου δηλωνει Διαφυλικως. και αυτο απο μονο του ειναι ενα τεραστιο θεμα, και δεν θα ηθελα να κανω ουτε θεωρητικα αλματα, ουτε να απαξιωσω στο ελαχιστο αλλες πολιτικες επιλογες και λογο. (τουλαχιστον εδω μεσα). αντιθετα το κειμενο του blog δεν κανει τιποτα αλλο απο τα παραπανω!
χωρις λοιπον να πιασω και να σχολιασω ολο το κειμενο (ετσι και αλλιως θεωρο την κριτικη που κανει σε ενα βαθμο αστεια)
θα σταθω σε 2-3 σημεια.
χωρις να χρησιμοποιησω την λεξη "εξουσια" θα ελεγα στην κυριολεξια ο,τι μεσα απο τα δικα μου εργαλεια το φυλο αποτελει την πρωτη κανονιστικη πειθαρχηση του υποκειμενου. πειθαρχηση που μπαινοντας στη διαδικασια της φυσικοποιησης ξεκιναει πριν ακομα τι γεννηση ... μετα ερχονται και αλλες. και το εκαστοτε υποκειμενο συμμορφωνετε/προγραμματιζεται αναλογα με το κοινωνικο/πολιτισμικο background.

μετα απο αυτο, και αφήνοντας στην ακρη τα σχολια περι "διανοουμενων" "προοδευτικοτητας" "παπαρολογιας" κλπ
θα πιασω μονο την εννοια της Φυσης που ετσι ευκολα επικαλειται το κειμενο με αυτην την προταση : "περιπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης"

η φυση λοιπον ειναι μια λεξη/εννοια που λεει τα παντα αλλα ταυτοχρονα δεν λεει τιποτα ... ο ανθρωπος εχει βγει προ πολλου απο αυτο που με τα περιορισμενα εργαλεια/αντιληψη του οριοθετησε εως Φυση.
η φυση ειναι η λεξη/εννοια που εχει υποστει την μεγαλητερη καταχρηση!! καθε φορα που μια σκεψη χανεται μεσα στο Χαος της οντολογιας (κοινη τυχη για οποιον χωρις να απαιτουμενα εργαλεια και υποβαθρο ψαχνει να βρει την ουσια του υποκειμενου) καθε φορα λοιπον που καποια σκεψη βρισκεται σε αμηχανια, αναποφευκτα επικαλειται την λεξη "Φυση " για να καλυψη την χρεωκοπια των ιδεων του, και δηθεν εμβαθυνοντας στην Οντολογια μετουσιωνη την ασαφεια και την ανεπαρκεια των συλλογισμων σε πολυπλοκοτητα της ΦΥΣΗΣ που καθολικα εξηγη τα παντα!!! και ολα τα υπολοιπά φαινονται μονοδιαστατα ανικανα και παπαρολογιες, μπροστα στην λεξη φυση με την μαγικη μετα/φυσικη σημασια. η εννοια του "φυσικου" επεκταθηκε στο οτιδηποτε δεν περιεχει ερωτησης στην καθολικοτητα της πραγματικοτητας του.
μετα απο αυτο το σχολιο που θεωρουσα σημαντικο να γινει. εννοιες οπως εξουσια,ιδεολογια,απελευθερωσή,σεξ χρειαζονται περαιτερω ερμηνεια πανω στην εκαστοτε θεωρητικη βαση που χρησιμοποιουνται αλλιως δεν λεμε τιποτα. και δεν κανουμε καν κριτικη...απλα λεμε μπουρδες!!!

και μερικα σχολια ακαμα ...
οταν καποιος καπου καποτε, θελει να κανει κριτικη σε κατι πρεπει να καταλαβαινει σε τι κανει κριτικη κατα την γνωμη μου. αν εγω πω ο,τι ο Ναζισμος ειναι αχρηστη ιδεολογΙα ετσι απλα, μαλλον το χανω θεμα και ενας φανταστικος διαλογος μου με ενα ψαγμενο ναζι θα εβγαζε νοκ αουτ σε μερικα λεπτα, αν δεν μπορω να κανω κριτικη επι της ουσιας στην Βιοθεωρια παραδεΙγματος χαρι,
η στον αντιποδα αν εγω εβγαζα συμπερασματά για την χριστιανικη θεολογια/φιλοσοφια απο της 5 γιαγιαδες που μιλησα στην εκκλησια και μου συστήθηκαν εως χριστιανες ... και αποφασιζα ο,τι εχουν κενα. ελπιζω να καταλαβαινεται τι θελω να πω ..

κλεινοντας ... ΝΑΙ! το φυλο και η σεξουαλικοτητα ειναι μια κοινωνικη κατασκευη ... γιατι τα παντα ειναι μια κοινωνικη κατασκευη!!!!!! αφου δεν υπαρχουν εξω απο τα πολιτισμικα/κοινωνικα πλαισια που τα οριοθετουν εως πραγματικα. simple!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Elementstv
Forum God
Forum God
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 28
Περιοχή : Athens
Αριθμός μηνυμάτων : 4423
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   30/8/2010, 05:18

Ναι βρε συ Sinister πως ομως η σεξουαλικοτητα ειναι κοινωνικη κατασκευη? Δεν εννοω τις κοινωνικες εκφανσεις αλλα απλα το βιολογικο μηχανισμο της αναπαραγωγης.....
Και η Queer θεωρια δεν μπορει να ξεφυγει απο τα νοητικα δεσμα μεσα στα οποια κινειται ο ανθρωπος και αυτο διοτι λαμβανει ως προσλαμβανουσες τα κοινωνικα κατασκευασματα οπως το φυλο, ή η σεξουαλικοτητα και πανω σε αυτα οικοδομει τον λογο υπαρξης της.

Μιλαω παντοτε για την Queer θεωρια και οχι για τα Queer Studies...

_________________
elementstv.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
????????
Επισκέπτης



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   30/8/2010, 16:39

η σεξουαλικoτητα ειναι ο βιολογικος μηχανισμος αναπαραγωγης? ελα τωρα ...
δεν μιλαμε για την γατα μου και τον οιστρο!!! της ... για ανθρωπους μιλαμε.
τελος παντων, δεν θελω να το παω πολυ μακρια, αλλα η σεξουαλικοτητα δεν εχει καμια σχεση με την αναπαραγωγη. και θα πρεπει να δουμε και τι ειναι το βιολογικο στοιχειο. πρεπει να παρουμε σαν δεδομενο παντως ασχετα με το αν συμφωνουμε η διαφωνουμε την απορριψη του βιολογικου φυλου απο συγκεκριμενες παραγωγες λογου, και να σχολιασουμε αναλογος. αυτο δεν ειναι ουτε ευκολο, ουτε αμεσα κατανοητο, αλλα ειναι βασικο στοιχειο.
οσο για τα νοητικα δεσμα δεν καταλαβαινω τι θες να πεις, μιλαμε για συγκεκριμενες δομες που μεταβαλλονται και επανακαθοριζεται απο τον ανθρωπινο παραγοντα, δεν μιλαμε για το συμπαν.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Elementstv
Forum God
Forum God
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 28
Περιοχή : Athens
Αριθμός μηνυμάτων : 4423
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   30/8/2010, 16:59

Πως να απορριψουμε ρε συ τη βιολογικη βαση της σεξουαλικοτητας ενος ανθρωπου? Βασικα σε ρωτω το εξης απλο. Πιστευεις οτι οι ορμες μας ειναι απορροια πατριαρχικου brainwashing και οχι βιολογικης προελευσης?

Και περα απο την πραξη του σεξ αυτης καθ'αυτης.Ακομη και η σεξουαλικοτητα με την κοινωνικη της υποσταση, γιατι εγινε οπως εγινε, και δεν εγινε αλλιως?

_________________
elementstv.blogspot.com
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
????????
Επισκέπτης



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρία queer/Queer Theory   30/8/2010, 18:37

εχμμ,,
η σεξουαλικoτητa δεν εχει καμια σχεση με την βιολογια, δεν θελω να σε πεισω. μπορεις να το ψαξεις ...
θες να μου πεις τι εννοεις με το "ορμες"?
δεν θα ηθελα να χρησιμοποιησω λεξεις οπως "brainwashing" η "εξουσια", αλλα ναι, δεν δεχομαι ο,τι υπαρχουν καταστασης βιολογικης προελευσης ... ακομα και η διχοτομηση των φυλων δεν προκυπτει απο μια συγκεκριμενη καθολικη βιολογικη αληθεια που επεσε απο τον ουρανο. αλλα μετα απο συγκεκριμενη κατηγοριοποιηση/ερμηνειa ανατομικων διαφορων και δεν συμμαζευται και μετα προεκυψαν κοινωνικες "πραγματικοτητες". (για αυτο και επανακαθοριζονται συνεχως)
φυσικα μιλαμε για τον ανθρωπο ετσι, ειναι τραγικο καποιος να συγκρινει τη "φαντασιακη" πολυπλοκη σεξουαλικοτητα/δυνατοτητα του ανθρωπου, με την αναπαραγωγικη πρακτικη του ιπποποταμου.
και να κανει αναγωγες της φυσης και του ζωικου βασιλειου πανω στον ανθρωπινο πολιτισμο/κοινωνια.
η σεξουαλικοτητα ειναι κατι "συγκεκριμενο", που περιλαμβανει μια τεραστια γκαμα ρολων και καταστασεων, ερμηνειων (και σε ενα βαθμο μας "φοριεται με το ζορι" ετοιμη) κλπ κλπ και οχι μια βιολογικη αναγκη αναπαραγωγης του ειδους.
η ατακα "δεν υπάρχει σεξ χωρίς ιδεολογία" ειναι πολυ ευστοχη και γενικα και ειδικα.
και να κανω και μια παρατηρηση συγκεκριμενες λεξεις οπως οιστρος, αναπαραγωγικος κυκλος κλπ δεν ειναι τυχαιες στα ζωα

Υ.Γ Θα μπορουσαμε να σκεφτουμε και της προσπαθειες καταστολης του αυνανισμου σε συγκεκριμενες κοινωνικες περιοδους ...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Θεωρία queer/Queer Theory
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: Συζητήσεις γενικού περιεχομένου :: Θεωρητικές Αναζητήσεις-
Μετάβαση σε: