ΦόρουμΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση
Σημαντικά Θέματα
Πρόσφατα Θέματα
» Ποιά πράγματα σας ανάβουν?
από Kwstasthessaloniki Σήμερα στις 18:15

» Καλωσόρισμα νέων μελών - Χαιρετισμοί
από Kwstasthessaloniki Σήμερα στις 17:05

» Όταν είστε σε δημόσιους χώρους, τσεκάρετε (κρυφά ή φανερά) το φούσκωμα στο παντελόνι του άλλου;
από billakos21 Χθες στις 22:11

» Αστείες εικόνες
από DiabolAkis 23/9/2017, 23:22

» Τηλεφωνικό σεξ
από phonesexchat 21/9/2017, 18:31

» γκει προτασεις γαμου...
από Dragneel 9/9/2017, 22:06

» Soundtracks
από Dragneel 4/9/2017, 22:29

» Αστεία video
από Duality 29/8/2017, 08:39

» Αγαπημένα ξένα τραγούδια
από DiabolAkis 27/8/2017, 15:29

» Αν ήσουν...
από Duality 23/8/2017, 10:34

» Παιχνίδι ερωτήσεων
από Duality 23/8/2017, 08:58

» Διάφορα video
από Dragneel 19/8/2017, 14:47

» Οff-topic
από N.G95 14/8/2017, 18:15

» Πονηρές παραλίες στο Βόλο
από apeiros69 30/7/2017, 22:11

» O λεξάριθμος του ονόματος μας δείχνει τον χαρακτήρα μας.
από SavantBleu 29/7/2017, 23:03

» Νέο μέλος
από tenorman 14/7/2017, 21:15

» MBTI Personality Test
από makosdim 2/7/2017, 19:45

» Τεστ Διπολικης Διαταραχης
από makosdim 2/7/2017, 19:26

» Θα χασω τη σχεση μου απο μια μ*λ*κι*;
από Steven94 27/6/2017, 22:25

» Τι σκέφτεσαι αυτή τη στιγμή;
από Steven94 27/6/2017, 22:22

» Θέματα συζήτησης μεταξύ ενός straight και ενός gay.
από DiabolAkis 26/6/2017, 21:33

» Κοιτάτε το πέος του διπλανού σας στα ουρητήρια σε δημόσιους χώρους?
από Cookie 26/6/2017, 00:43

» Τι είμαι τελικά;
από Cookie 26/6/2017, 00:25

» Τι νιώθεις αυτή τη στιγμή;
από Phantasos 24/6/2017, 00:27

» Αγαπημένος gay pornostar
από makosdim 18/6/2017, 13:02

Σας προτείνουμε
Συζητήσεις για το φύλο, το σώμα, τις επιθυμίες
Κέντρο πρόληψης για τον HIV
Kοινότητα LGBTQ νέων
Κορυφαίοι συγγραφείς του μήνα
Dragneel
 
DiabolAkis
 
billakos21
 
phonesexchat
 
Entity
 
Kwstasthessaloniki
 
Σεπτέμβριος 2017
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
ΗμερολόγιοΗμερολόγιο

Μοιραστείτε | 
 

 Αναρχία

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
monster
Inactive Members


Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 29
Περιοχή : city centre
Αριθμός μηνυμάτων : 15608
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Αναρχία    18/5/2013, 17:47

Tου Πέτρου Κροπότκιν


“ΑΝΑΡΧΙΑ” *
(απ' το ελληνικό αν και αρχή το αντίθετο της εξουσίας), είναι το όνομα
που δίνεται σε μία αρχή ή θεωρία της ζωής και συμπεριφοράς σύμφωνα με
την οποία η κοινωνία νοείται δίχως κυβέρνηση σε μια τέτοια κοινωνία η
αρμονία επιτυγχάνεται όχι μέσω της υποταγής στο νόμο ή της υπακοής σε
οποιαδήποτε αρχή, αλλά με τις ελεύθερες συμφωνίες που συνάπτονται
ανάμεσα στις διάφορες ομάδες, εδαφικές ή επαγγελματικές, οι οποίες
συγκροτούνται ελεύθερα για χάρη της παράγωγης και της κατανάλωσης, καθώς
επίσης και για την ικανοποίηση της άπειρης ποικιλίας των αναγκών κι
επιθυμιών ενός πολιτισμένου όντος.




Σε μια κοινωνία που αναπτύσσεται προς αυτή την κατεύθυνση, οι
εθελοντικές ενώσεις που ήδη τώρα αρχίζουν να καλύπτουν κάθε πεδίο της
ανθρώπινης δραστηριότητας, θα έπαιρναν μια ακόμα μεγαλύτερη προέκταση,
έτσι ώστε να υποκαταστήσουν το Κράτος σε όλες του τις λειτουργίες. θ'
αντιπροσώπευαν ένα ανάμικτο δίκτυο, αποτελούμενο από μια άπειρη ποικιλία
ομάδων κι ομοσπονδιών κάθε μεγέθους και βαθμού. Τοπικών, εθνικών και
διεθνών, προσωρινών ή λίγο πολύ μόνιμων, για κάθε εφικτό σκοπό:
παραγωγή, κατάνάλωση κι ανταλλαγή, επικοινωνίες, υγειονομικές ρυθμίσεις,
εκπαίδευση, αμοιβαία προστασία, υπεράσπιση της εδαφικής περιοχής και
πάει λέγοντας' κι απ' την άλλη μεριά, για την ικανοποίηση ενός
ολοένα αυξανόμενου αριθμού επιστημονικών, καλλιτεχνικών, φιλολογικών και
κοινωνικών αναγκών.




Επιπλέον,
μια τέτοια κοινωνία δεν θ' αντιπροσώπευε κάτι αμετάβλητο. Αντίθετα όπως
βλέπουμε στην οργανική ζωή γενικότερα η αρμονία θα προέκυπτε
(υποστηρίζουν) από μια ολοένα μεταβαλλόμενη ρύθμιση κι αναρρύθμιση της
ισορροπίας ανάμεσα στην πληθώρα των δυνάμεων κι επιδράσεων, κι αυτή η
ρύθμιση θα ήταν το πλέον εύκολο να επιτευχθεί καθώς καμιά απ' τις
δυνάμεις αυτές δεν θ' απολάμβανε ειδικής προστασίας από μέρους του
Κράτους.


Αν
η κοινωνία, υποστηρίζουν, οργανωνόταν στην βάση αυτών των αρχών, ο
άνθρωπος δεν θα περιοριζόταν, ως προς την ελεύθερη άσκηση των δυνάμεων
του, στην παραγωγική εργασία από ένα καπιταλιστικό μονοπώλιο, ούτε θα
περιοριζόταν, ως προς την άσκηση της βούλησης του, απ' τον φόβο της
τιμωρίας ή απ' την υπακοή σε άτομα ή μεταφυσικές οντότητες, που κι οι
δύο οδηγούν σε ανάσχεση της πρωτοβουλίας και δουλικότητα του νου. Τις
πράξεις του θα καθοδηγούσε η δική του κατανόηση, που θα έφερε
αναγκαστικά την σφραγίδα μιας ελεύθερης δράσης κι αντίδρασης ανάμεσα
στον ίδιο του τον εαυτό και τις ηθικές αντιλήψεις του περιβάλλοντος του.
Έτσι, ο άνθρωπος θα μπορούσε να πετύχει την πλήρη ανάπτυξη όλων των
ικανοτήτων του, διανοητικών, καλλιτεχνικών και ηθικών, δίχως να
εμποδίζεται απ' την υπερεργασία υπέρ των μονοπωλιστών ή απ' την
δουλικότητα και την αδράνεια του νου της μεγάλης πλειονότητας. Έτσι, θα
ήταν ικανός να φτάσει στην πλήρη εξατομίκευση, που δεν είναι εφικτή ούτε
υπό το σημερινό σύστημα του ατομικισμού ούτε υπό οποιοδήποτε σύστημα
Κρατικού Σοσιαλισμού στο λεγόμενο Λαϊκό κράτος.



Επιπλέον, οι αναρχικοί συγγραφείς θεωρούν ότι η αντίληψη τους δεν
αποτελεί μια Ουτοπία, φτιαγμένη με την μέθοδο a priori , μετά την
αποδοχή μερικών επιθυμιών ως αξιωμάτων. Απορρέει, υποστηρίζουν, από μιαν
ανάλυση των τάσεων που είναι, ήδη εν δράσει, παρόλο που ο κρατικός
σοσιαλισμός μπορεί να αποχτήσει μια προσωρινή εύνοια ανάμεσα στους
μεταρρυθμιστές. Η πρόοδος της σύγχρονης τεχνικής, που απλοποιεί
αξιοθαύμαστα την παραγωγή όλων των αναγκαίων για την ζωή, το αυξανόμενο
πνεύμα ανεξαρτησίας κι η γοργή διάδοση της ελεύθερης πρωτοβουλίας και
της ελεύθερης κατανόησης σε κάθε κλάδο δραστηριότητας
συμπεριλαμ-βανομένων κι εκείνων που θεωρούνταν προηγούμενα σαν καθαυτό
αρμοδιότητα της εκκλησίας και του κράτους ενι-σχύουν σταθερά την τάση
της μη κυβέρνησης.


Ως
προς τις οικονομικές τους αντιλήψεις, οι αναρχικοί, από κοινού με όλους
τους σοσιαλιστές, των οποίων αποτελούν την αριστερή πτέρυγα,
υποστηρίζουν ότι το σημερινό κυρίαρχο σύστημα της ατομικής ιδιοκτησίας
της γης κι η καπιταλιστική μας παραγωγή για χάρη του κέρδους,
αντιπροσωπεύουν ένα μονοπώλιο που έρχεται σε σύγκρουση τόσο με τις αρχές
της δικαιοσύνης, όσο και με τις επιταγές της ωφελιμότητας. Απότελούν
τον κύριο φραγμό που εμποδίζει τις επιτυχίες της σύγχρονης τεχνικής να
τεθούν στην υπηρεσία όλων, έτσι ώστε να παράγουν την γενική ευημερία. Οι
αναρχικοί θεωρούν το σύστημα της μισθωτής εργασίας και την
καπιταλιστική παραγωγή συνολικά σαν εμπόδιο στην πρόοδο. Όμως
επισημαίνουν επίσης ότι το Κράτος ήταν και συνεχίζει να είναι το κύριο
όργανο που επιτρέπει στους λίγους να μονοπωλούν τη γη, και στους
καπιταλιστές να ιδιοποιούνται για λογαριασμό τους ένα εντελώς δυσανάλογο
μερίδιο του ετήσιου συσσωρευόμενου πλεονάσματος της παραγωγής.
Συνακόλουθα, ενώ αντιμάχονται την σημερινή μονοπώληση της γης και τον
καπιταλισμό συνολικά, οι αναρχικοί αντιμάχονται με την ίδια
ενεργητικότητα το Κράτος σαν τον κύριο υποστηρικτή αυτού του συστήματος.
Όχι αυτή ή εκείνη την κοινωνική μορφή, αλλά το Κράτος συνολικά, είτε
πρόκειται για μοναρχία είτε ακόμα και για δημοκρατία, που κυβερνιέται
μέσω του δημοψηφίσματος.



Η Κρατική οργάνωση όντας πάντα, τόσο στην αρχαία όσο και στην σύγχρονη
ιστορία (Μακεδονική αυτοκρατορία, Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, σύγχρονα
ευρωπαϊκά κράτη που ξεφύτρωσαν πάνω στα ερείπια των αυτόνομων πόλεων),
το όργανο εγκαθίδρυσης μονοπωλίων υπέρ των κυρίαρχων μειονοτήτων, δεν
μπορεί να διαμορφωθεί έτσι ώστε να απεργαστεί την καταστροφή των
μονοπωλίων εκείνων. Επομένως, οι αναρχικοί θεωρούν ότι το να παραδίνουμε
στο Κράτος όλους τους βασικούς πόρους της οικονομικής ζωής τη γη, τα
ορυχεία, τους σιδηρόδρομους, τις τράπεζες, τις ασφάλειες και πάει
λέγοντας , καθώς επίσης την διοίκηση όλων των βασικών κλάδων της
βιομηχανίας, πρόσθετα σε όλες τις λειτουργίες που έχουν ήδη συγκεντρωθεί
στα χέρια του (εκπαίδευση. Κρατικά επιδοτούμενες θρησκείες, υπεράσπιση
της εδαφικής επικράτειας κ.λ.π.), θα σήμαινε την δημιουργία ενός νέου
οργάνου τυραννίας. Ο Κρατικός καπιταλισμός θα διεύρυνε απλά τις εξουσίες
της γραφειοκρατίας και του καπιταλισμού. Η αληθινή πρόοδος βρίσκεται,
προς την κατεύθυνση της αποκέντρωσης, τόσο της εδαφικής όσο και της
λειτουργικής, στην ανάπτυξη του πνεύματος τοπικής και προσωπικής
πρωτοβουλίας, αντί της σημερινής ιεραρχίας απ' το κέντρο προς την
περιφέρεια.



Από κοινού με τους περισσότερους σοσιαλιστές, οι αναρχικοί αναγνωρίζουν
ότι όπως κάθε εξέλιξη στην φύση, η αργή εξέλιξη της κοινωνίας
ακολουθείται κατά καιρούς από περιόδους επιταχυνόμενης εξέλιξης, που
ονομάζονται επαναστάσεις και πιστεύουν ότι η εποχή των επαναστάσεων δεν
έκλεισε ακόμα. Περίοδοι γοργών αλλαγών θ' ακολουθήσουν τις περιόδους
αργής εξέλιξης κι αυτές τις περιόδους θα πρέπει να τις εκμεταλλευτούμε
όχι για να αυξήσουμε και να διευρύνουμε τις εξουσίες του Κράτους, αλλά
για να τις μειώσουμε, μέσω της οργάνωσης, σε κάθε δήμο ή κοινότητα, των
τοπικών ομάδων των παραγωγών και καταναλωτών, καθώς επίσης των
περιφερειακών και τελικά των διεθνών ομοσπονδιών των ομάδων αυτών.



Στην βάση αυτών των αρχών, οι αναρχικοί αρνούνται ν' αποτελέσουν μέρος
της σημερινής Κρατικής οργάνωσης και να την υποστηρίξουν, μεταγγίζοντας
νέο αίμα σ' αυτήν. Δεν επιδιώκουν να συγκροτήσουν, και καλούν τους
εργάτες να μην συγκροτήσουν, πολιτικά κόμματα στα κοινοβούλια.
Συνκόλουθα, μετά την ίδρυση της Διεθνούς Ένωσης Εργαζόμενων στα
1864-1866, έχουν προσπαθήσει να προωθήσουν άμεσα τις ιδέες τους ανάμεσα
στις εργατικές ενώσεις και να προτρέψουν τις ενώσεις εκείνες σε άμεση
πάλη ενάντια στο κεφαλαίο, δίχως να εμπιστεύονται την κοινοβουλευτική
νομοθεσία.» Πέτρος Κροπότκιν,1902

http://eleftheriakos.gr/node/384

_________________
Τι κρίμα οι βλάκες να είναι τόσο σίγουροι και οι έξυπνοι τόσο διστακτικοί.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
monster
Inactive Members


Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 29
Περιοχή : city centre
Αριθμός μηνυμάτων : 15608
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    18/5/2013, 17:47

εσείς τι πιστεύετε;

_________________
Τι κρίμα οι βλάκες να είναι τόσο σίγουροι και οι έξυπνοι τόσο διστακτικοί.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
unusual
Forum Beginner
Forum Beginner
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 28
Περιοχή : Αθηνα
Αριθμός μηνυμάτων : 108
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    18/5/2013, 18:10

εσυ τι πιστευεις;
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Maked
Forum God
Forum God
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 26
Περιοχή : thessaloniki
Αριθμός μηνυμάτων : 3075

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    18/5/2013, 18:16

τι πιστευουμε σχετικα με τι?
ωραια η αναρχια. μοιαζει με περισσοτερο δημοκρατια απο την ιδια τη δημοκρατια.
μονο που οι ανθρωποι οπως ζουν και οπως σκεφτονται δεν εχουν καμια ελπιδα σε αυτο :Ρ
ουτε καν στα πιο απλα: να μην εχω διαβατηριο αμα δε θελω, να μην συμμετεχω σε πολεμο αμα δε θελω, να σκεφτομαι απο μονος μου.
το φαεινοτερο παραδειγμα ειναι το φορουμ μας :Ρ 10 ατομα και σκοτωνομαστε καθε 14 μερες xD
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
monster
Inactive Members


Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 29
Περιοχή : city centre
Αριθμός μηνυμάτων : 15608
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    18/5/2013, 18:21

Δεν έχω σφαιρική γνώση γι αυτο ρώτησα. θα ήθελα να ακούσω απόψεις.

Θεωρώ πάντως ότι ο άνθρωπος χρειάζεται τον ελάχιστο δυνατό βαθμό εξουσίας καθώς επίσης και ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να είναι από τη φύση τους "καλοι" "καλοπροαίρετοι". Δεν εμπιστεύομαι αυθεντίες αλλά δεν εμπιστεύομαι και μάζες.

_________________
Τι κρίμα οι βλάκες να είναι τόσο σίγουροι και οι έξυπνοι τόσο διστακτικοί.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
unusual
Forum Beginner
Forum Beginner
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 28
Περιοχή : Αθηνα
Αριθμός μηνυμάτων : 108
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    18/5/2013, 18:37

Δυστυχως ειμαι πεπεισμενος οτι ο ανθρωπος βαζει πανω απ'ολα το ατομικο του συμφερον ή αυτο των κοντινων του ανθρωπων. Ακομα και οταν οργανωνεται σε μεγαλυτερες ομαδες ειναι για να υπερασπιστει παλι, καλυτερα, το ατομικο του συμφερον. Επισης οι αναγκες του ανθρωπου ειναι απειρες και τα αγαθα στον πλανητη περιορισμενα, εξου και ο υπερκαταναλωτισμος και τα προβληματα που αυτος δημιουργει.
Νομιζω οτι χρειαζεται μια αρχη, η οποια θα παιρνει τις αποφασεις της δημοκρατικα, ωστε να οργανωσει το κοινωνικο συνολο πιο αποδοτικα και να προστατευει τα πιο αδυναμα μελη.

Τελος φανταστειτε την ζωη των gay σε μια χωρα οπισθοδρομικη οπως η Ελλαδα, χωρις μια αρχη να εγγυαται τα δικαιωματα και την ασφαλεια τους, αφημενη στην αποδοχη τους απο ολους τους ανθρωπους...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Maked
Forum God
Forum God
avatar

Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 26
Περιοχή : thessaloniki
Αριθμός μηνυμάτων : 3075

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    18/5/2013, 18:45

λοιπον. παμε στοιχημα.
στα επομενα 25 ποστ θα εχουν δημιουργηθει 2 πολοι.
ο ενας θα πρεσβευει οτι οι ανθρωποι ναι μες μπορουν απο μονοι τους γενικα αλλα θελουν καθογηση απο καποιον -αρχηγο- τουλαχιστον μεχρι να φτασουμε στο σημειο χ.
ο αλλος θα λεει οτι οι ανθρωποι μπορουν απο μονοι τους ετσι κι αλλιως γιατι ειναι αρκετα δυνατα οντα απο τη φυση τους :Ρ
πλακα κανω.

μεσα στην πλακα βεβαια
σε συζητησεις με φιλους και καθηγητες, αυτες τις αποψεις ακους.
μου θυμιζει πολυ εντονα την αντιπαλοτητα καπιταλισμου - κουμουνισμου.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκέπτης
Επισκέπτης



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    18/5/2013, 21:28

Επιπλέον, οι αναρχικοί συγγραφείς θεωρούν ότι η αντίληψη τους δεν
αποτελεί μια Ουτοπία, φτιαγμένη με την μέθοδο a priori , μετά την
αποδοχή μερικών επιθυμιών ως αξιωμάτων.

right
αρχής γενομένης απ'τον προυντόν, οι "αναρχικές" ιδέες και αντιλήψεις μένουν μόνο σε φυλλάδια, χαρτιά και βιβλία. κι εκεί έγκειται το ζήτημα. δεν υπάρχει εφαρμογή στην πράξη.

δεν είναι μια πολιτική ιδεολογία -με ότι αυτό συνεπάγεται- η οποία έχει δοκιμαστεί γιατί οι πρωτεργάτες ιδεολόγοι της αποστράφηκαν από τα πολιτικά τεκταινόμενα.

το μοναδικό "σπουδαίο" που κατάφερε στα 170κάτι χρόνια της ύπαρξής του είναι ότι αποτελεί δεξαμενή ιδεών για άλλους στοχαστές -κυρίως της αριστεράς- και το γεγονός προωθήθηκαν ζητήματα όπως η περιβαλλοντική μόλυνση, ο καταναλωτισμός, η αστική ανάπτυξη, οι σχέσεις των δύο φύλων και η παγκόσμια ανισότητα.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
pseudonym
Forum Beginner
Forum Beginner


Φύλο : Άντρας
Περιοχή : Hellas
Αριθμός μηνυμάτων : 122

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    18/5/2013, 23:36

BratJones έγραψε:
Επιπλέον, οι αναρχικοί συγγραφείς θεωρούν ότι η αντίληψη τους δεν
αποτελεί μια Ουτοπία, φτιαγμένη με την μέθοδο a priori , μετά την
αποδοχή μερικών επιθυμιών ως αξιωμάτων.

Αν θες κάν' το λίγο πιο συγκεκριμένο αυτό.

BratJones έγραψε:

αρχής γενομένης απ'τον προυντόν, οι "αναρχικές" ιδέες και αντιλήψεις μένουν μόνο σε φυλλάδια, χαρτιά και βιβλία. κι εκεί έγκειται το ζήτημα. δεν υπάρχει εφαρμογή στην πράξη.

Τι εννοείς δεν υπάρχει εφαρμογή στην πράξη; Αναρχικό κόμμα περιμένεις; Αναρχικές ομάδες και δράσεις υπάρχουν παντού, αν δεν συμμετέχει κάποιος σε αυτές, μάλλον αυτός χρειάζεται να αναλάβει δράση. Τα φυλλάδια, τα χαρτιά, τα βιβλία, οι κουζίνες, η τέχνη, οι καταλήψεις κ.λπ., πράξεις είναι.


BratJones έγραψε:
δεν είναι μια πολιτική ιδεολογία -με ότι αυτό συνεπάγεται- η οποία έχει δοκιμαστεί γιατί οι πρωτεργάτες ιδεολόγοι της αποστράφηκαν από τα πολιτικά τεκταινόμενα.

O αναρχικός τρόπος ζωής είναι κατ' αρχήν πολιτικός. Δεν δοκιμάζεται από πολιτικούς, προκύπτει όταν οι πολίτες αυτοοργανώνονται και αυτοδιοικούνται και για να γίνει αυτός πρέπει ο καθένας να ενεργοποιηθεί γύρω απ΄ όλα όσα συμβαίνουν στην κοινότητά του. Αναρχισμός μπορεί να υπάρξει μόνο από τα κάτω προς τα πάνω.


BratJones έγραψε:
το μοναδικό "σπουδαίο" που κατάφερε στα 170κάτι χρόνια της ύπαρξής του είναι ότι αποτελεί δεξαμενή ιδεών για άλλους στοχαστές -κυρίως της αριστεράς- και το γεγονός προωθήθηκαν ζητήματα όπως η περιβαλλοντική μόλυνση, ο καταναλωτισμός, η αστική ανάπτυξη, οι σχέσεις των δύο φύλων και η παγκόσμια ανισότητα.

Υποθέτω ότι η συμμετοχή στην παρισινή κομμούνα, το haymarket, η οργάνωση των εργατικών σωματίων από τα τέλη του δέκατουένατου αιώνα, τα σοβιέτ, ο ισπανικός αναρχισμός, ο μαύρος στρατός, η κροστάνδη, ο ιταλικός αναρχοσυνδικαλισμός είναι ανάξια λόγου.

Σπόιλερ:
 
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκέπτης
Επισκέπτης



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    19/5/2013, 03:56

Παράθεση :
Αν θες κάν' το λίγο πιο συγκεκριμένο αυτό.

Έκανα κανα copy paste απ'το κείμενο που παρετάθη παραπάνω και τόνισα τη λέξη συγγραφείς. Κι αυτό γιατί η ιστορία μέχρι στιγμής δείχνει ότι οι ιδέες που ανέπτυξαν οι θεωρητικοί του αναρχισμού (απ΄τον Προυντόν και τον Μπακούνιν μέχρι τον Μαλατέστα και τον Κροπότκιν αν θέλεις) μείναν στα χαρτιά. Δεν υπήρξε κάποιο "δημιούργημα" βασιζόμενο στις θεωρίες, όπως συνέβη με το ναζισμό/κομμουνισμό για να μας δείξει την πορεία και την κατάληξη του εγχειρήματος. Ποτέ δεν είχε τη δυναμική να κινητοποιήσει τον κόσμο που κινητηποίησε ο σοσιαλισμός -για παράδειγμα- και δεν κατάφερε κυρίως να παράσχει τη βάση για πολιτική ανασυγκρότηση όσον αφορά μεγέθη σχετικά μεγάλων κοινωνιών -και όχι σε επίπεδο γειτονιάς-. Τι φταίει; Δεν το γνωρίζω. Ας τα βρουν μεταξύ τους οι λενινιστές με τους αναρχικούς γι'αυτά.

Παράθεση :
Τι εννοείς δεν υπάρχει εφαρμογή στην πράξη; Αναρχικό κόμμα περιμένεις; Αναρχικές ομάδες και δράσεις υπάρχουν παντού, αν δεν συμμετέχει κάποιος σε αυτές, μάλλον αυτός χρειάζεται να αναλάβει δράση. Τα φυλλάδια, τα χαρτιά, τα βιβλία, οι κουζίνες, η τέχνη, οι καταλήψεις κ.λπ., πράξεις είναι.
O αναρχικός τρόπος ζωής είναι κατ' αρχήν πολιτικός. Δεν δοκιμάζεται από πολιτικούς, προκύπτει όταν οι πολίτες αυτοοργανώνονται και αυτοδιοικούνται και για να γίνει αυτός πρέπει ο καθένας να ενεργοποιηθεί γύρω απ΄ όλα όσα συμβαίνουν στην κοινότητά του. Αναρχισμός μπορεί να υπάρξει μόνο από τα κάτω προς τα πάνω.

Ακόμη, οι συλλογικές κουζίνες, οι συναυλίες ενίσχυσης, οι ποιητικές βραδιές και οι εκθέσεις ζωγραφικής είναι πράξεις. (ορισμένες μάλιστα και γαμώ) Πράξεις αμοιβαιότητας, κοινωνικής ευθύνης, συνεργασίας, αλληλεγγύης. Εδώ όμως επανέρχεται το ζήτημα της ανασυγκρότησης σε πολιτικό επίπεδο, κι ακόμη περισσότερο σε επίπεδο οργάνωσης ανθρώπων που ο αριθμός τους δεν περιορίζεται σε μια γειτονιά. Ο στόχος του αναρχισμού ήταν και είναι η ανατροπή της κρατικής εξουσίας και κάθε μορφής πολιτικής εξουσίας. Η ιστορία δείχνει ότι προκειμένου να επέλθει κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη είναι απαραίτητη μια διακυβέρνηση, είτε σε μικρότερο βαθμό είτε σε μεγαλύτερο. Ποτέ δεν υπήρξε στην πράξη κοινωνία που άνθισε, υποβαθμίζοντας η εξαφανίζοντας τον εκάστοτε "Λεβιάθαν" της.

Μπροστά στην αυτο-οργάνωση κι έπειτα στην αυτο-διοίκηση υπάρχει ένα εμπόδιο. Μια κοινωνία με ελέυθερα άτομα προυποθέτει όλοι ανεξαιρέτως να έχουν την όρεξη -ή αν θέλεις να έχουν μάθει- να διαχειρίζονται τις σχέσεις τους με τους άλλους, χωρίς καταπίεση και καταναγκασμούς. Μιλώντας υποθετικά (γιατί αν το δούμε ρεαλιστικά, στην καλύτερη περίπτωση αποτελεί ουτοπικό όνειρο) ,λοιπόν, πως θα επιτευχθεί αυτό; Να συνυπάρχουν ειρηνικά όλοι με όλους; Χωρίς περιορισμούς, χωρίς εξουσίες, χωρίς μέσα άσκησης πολιτικής. Ο αναρχισμός βασίζεται στην ηθική. Τα ανθρώπινα όντα είναι ηθικά, ελεύθερα κι αυτόνομα απ'τη φύση τους κλπ κλπ. Sorry αλλά δυο τινά καταρρίπτουν όλη τη θεωρία τους. Thomas Hobbes και η πραγματικότητα.

Παράθεση :
Υποθέτω ότι η συμμετοχή στην παρισινή κομμούνα, το haymarket, η οργάνωση των εργατικών σωματίων από τα τέλη του δέκατουένατου αιώνα, τα σοβιέτ, ο ισπανικός αναρχισμός, ο μαύρος στρατός, η κροστάνδη, ο ιταλικός αναρχοσυνδικαλισμός είναι ανάξια λόγου.

Σε καμία περίπτωση δεν είπα ότι είναι ανάξια λόγου. Οποιαδήποτε συλλογική διεκδίκηση καταλήγει σε κάτι σαφώς και είναι σημαντική.
Βέβαια, αναφέρεσαι σε γεγονότα στα οποία εμπλέκεται η "αριστερά" -ας το πούμε έτσι για διευκόλυνση- με τη συμμετοχή αναρχικών στοιχείων, άλλοτε σε μεγάλο βαθμό όπως στον Ισπανικό Εμφύλιο αν με τον ισπανικό αναρχισμό εννοείς αυτό, κι άλλοτε σε μικρότερο. Σύμφωνοι ότι τα πρώτα χρόνια του εικοστού αιώνα η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία είχαν πολύ ισχυρά αναρχοσυνδικαλιστικά κινήματα.

Οι διαφορές των σοσιαλιστών με τους αναρχικούς, όσον αφορά τις διεκδικήσεις, ήταν πολύ μικρές μέχρι τα μέσα της δεκαετία του '30. Ο Λένιν κατάφερε να εδραιώσει την πιο ρεαλιστική επαναστατική προσέγγιση στο χώρο της αριστεράς, "τελειώνοντας" ουσιαστικά κάπου εκεί τον αναρχισμό.

Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθώ να καταχαρακώσω ένα κίνημα και μια ιδεολογία που γεννήθηκε και υποστηρίχθηκε από σημαντικότατους λόγιους, κατάφερε και διεκδίκησε αρκετά στο χώρο της εργασίας, της ταξικής πάλης και των ελευθεριών, αλλά η ιστορία δείχνει δύο πράγματα. Ότι μετά τα μισά του εικοστού αιώνα μέχρι και σήμερα αρκέστηκε σε αυτά που έγραψα παραπάνω (άρα λάθος μου για πριν, δεν πρόκειται για 170 χρόνια αλλά για 90 περίπου ) και ότι όσο κι αν περάσουν τα χρόνια, όσες αλλαγές κι αν γίνουν σε προσωπικό επίπεδο, η ιδέα μιας αναρχικής κοινωνίας θα παραμένει αιώνια μια ουτοπία.

Τούτα
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
pseudonym
Forum Beginner
Forum Beginner


Φύλο : Άντρας
Περιοχή : Hellas
Αριθμός μηνυμάτων : 122

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    19/5/2013, 10:41

Δεν ξέρω γιατί έχεις την εντύπωση ότι τα πολιτικά μορφώματα που αναφέρεις σχηματίστηκαν σύμφωνα με τις θεωρίες. Με τον ίδιο τρόπο που δεν έχει υπάρξει αναρχισμός μέχρι τώρα (σε επίπεδο μαζικής κοινωνίας), δεν έχει υπάρξει και κομμουνισμός. Η ρώσικη επανάσταση, από τη στιγμή που ανέβηκαν οι μπολσεβίκοι στην εξουσία, ήταν μια ρεφόρμα (που δεν άργησε καθόλου να γίνει οπορτούνα) που μικρή σχέση είχε με την μαρξιστική θεωρία του κομμουνισμού. Εγώ ξέρω ότι ο ρώσικος λαός ήταν αυτός που επαναστάτησε, αυτοοργανωμένος και αυτοδιοικούμενος, ανεβάζοντας τους μπολσεβίκους στην εξουσία για να υποστηρίξουν τη δικτατορία του προλεταριάτου κι όχι για να αρχίσουν δικτατορία ΚΑΤΑ του προλεταριάτου. Όταν λοιπόν οι εργάτες και οι αναρχικοί αντέδρασαν, ο λένιν τους σκότωσε και τους φυλάκισε, έτσι τέλειωσε τον αναρχισμό κι όχι γιατί έκανε πράξη τον κομμουνισμό. Κι όσο προχωρούσε το πράγμα, όλο και λιγότερη σχέση με οτιδήποτε σοσιαλιστικό είχε. Άλλωστε, ο ισπανικός εμφύλιος που έθρεψε ίσως το μεγαλύτερο κύμα αναρχισμού ήταν μια δεκαετία μετά το θάνατο του λένιν, οπότε δεν καταλαβαίνω πώς ο λένιν τέλειωσε τον αναρχισμό, ενώ ουσιαστικά το μόνο που τέλειωσε ήταν η επανάσταση.

Επίσης, δεν καταλαβαίνω γιατί χαρακτηρίζεις το φαινόμενο των σοβιέτ, του αναρχοσυνδικαλισμού και τους ισπανούς αναρχικούς "επίπεδο γειτονιάς", ενώ ήταν εθνικά και υπερεθνικά φαινόμενα. Το ότι αναγκαστικά αρχίζουν από αυτό το επίπεδο είναι δεδομένο και θεμιτό γιατί πάνω σε αυτό στηρίζεται η ιδέα του αναρχισμού. Όπως η κοινωνία δεν χρειάζεται να υποδουλώνει το άτομο (και το αντίστροφο), έτσι και το μαζικό κίνημα δε χρειάζεται να σαμποτάρει το τοπικό (και το αντίστροφο). Η κεντρική ιδέα του αναρχισμού είναι αυτά τα δυο και δεν είναι ανάγκη να τα στηρίξει σε ηθικές προτάσεις (αν και όλα εκεί καταλήγουν... όχι μόνο στον αναρχισμό αλλά παντού*), αλλά σε καθ' όλα πραγματιστικές.

* Χρησιμοποιώ την ηθική ιδωμένη μέσα από το μετα-ηθικό πρίσμα που υποστηρίζει ότι οι ηθικές προτάσεις δεν μπορούν να είναι ψευδείς ή αληθείς. http://en.wikipedia.org/wiki/Non-cognitivism


Παράθεση :
Η ιστορία δείχνει ότι προκειμένου να επέλθει κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη είναι απαραίτητη μια διακυβέρνηση, είτε σε μικρότερο βαθμό είτε σε μεγαλύτερο. Ποτέ δεν υπήρξε στην πράξη κοινωνία που άνθισε, υποβαθμίζοντας η εξαφανίζοντας τον εκάστοτε "Λεβιάθαν" της.

Για να ισχύσει αυτό που λες, ότι η κυβέρνηση οδηγεί σε μεγαλύτερη ανάπτυξη (το οποίο σημαίνει τα πάντα και τίποτα βέβαια όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο) από την αυτοοργάνωση και την αυτοδιοίκηση, πρέπει να υπάρξει πρώτα μια μαζική κοινωνία που να στηριχτεί στην αυτοοργάνωση και την αυτοδιοίκηση και να αποτύχει. Το ότι δεν έχει προκύψει μέχρι τώρα δεν συνεπάγεται ότι είναι υποδεέστερος τρόπος διακυβέρνησης. Αν εγώ υποστηρίξω ότι η φυσική καλλιέργεια είναι πιο αποδοτική από τη βιομηχανική, αλλά οι υπόλοιποι εφαρμόζουν αποκλειστικά τον δεύτερο τρόπο, δεν κάνει την άποψή μου ούτε ψευδή ούτε ουτοπική. Το σύντομο παράδειγμα της ισπανίας πάντως, δείχνει το αντίθετο αφού η παραγωγή ανέβηκε μετά την κοινωνικοποίηση της καλλιεργήσιμης γης. Η υπονόμευση τέτοιων προσπαθειών που τις οδηγούν σε αποτυχία, δεν τις κάνει μη αποδοτικές. Θα αποδειχτούν μη αποδοτικές όταν εφαρμοστούν χωρίς να σαμποτάρονται και αποτύχουν.

Κατά τ' άλλα, το βασικότερο σημείο...

Παράθεση :
Να συνυπάρχουν ειρηνικά όλοι με όλους; Χωρίς περιορισμούς, χωρίς εξουσίες, χωρίς μέσα άσκησης πολιτικής.

Παράθεση :
Η ιστορία δείχνει ότι προκειμένου να επέλθει κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη είναι απαραίτητη μια διακυβέρνηση

Ποια κλασσική αναρχική θεωρία υποστηρίζει ότι ο αναρχισμός βασίζεται στην ακυβερνησία, την έλλειψη πολιτικής, την έλλειψη περιορισμών κ.λπ.;


Έντιτ: Για όποιον ενδιαφέρεται, ένα βίντεο που καλύπτει αρκετά από αυτά που γράφτηκαν

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
????????
Επισκέπτης



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    19/5/2013, 18:41

Χμμ, κατ'αρχας να ξεκαθαρισω ο,τι δεν εχω και σε μεγαλη εκτιμηση τον Πιοτρ, για οσους δεν το ξερουν ηταν και πριγκιπας ετσι για την ιστορια. Πραγματικα δεν τον μπορω, οι αναγωγες που κανει πανω στην φυση και τα ζωα μεσα στης θεωριες του καθως και ο ανθρωπισμος του μου προκαλουν ανατριχιλα ... Μπρρρρ.

Τωρα περα απο τον Κροποτκιν, ο αναρχισμος σε θεωρητικο επιπεδο δεν ειναι ενα πραγμα, ουτε μια σταθερη κοινη δογματικη πολιτικο/κοινωνικη θεωρια a priori. Αντιθετος εξελισσεται και πραγματωνεται αντιστοιχα. Το θεωρητικο φασμα ειναι χαωδες, απο τους κλασσικους στον αναρχοατομικισμο μεχρι τον αντιουσιοκρατικο, μεταμοντερνο, μεταανθρωπιστικο αναρχισμο κτλ.

Σε πρακτικο επιπεδο στο σημερα (αλλα οχι μονο στο σημερα) ο αναρχισμος πραγματωνεται δεν ειναι μια ουτοπια απαραιτητα που εχει μεινει στα χαρτια. Μπορει να μην εχουμε το παραδειγμα μιας μαζικης κοινωνιας που συγκροτειτε κατω απο τα Ψ χαρακτηριστικα, αλλα οι καταληψεις και οι κολλεκτιβες που ανεφερε ο pseudonym ειναι ενα παραδειγμα, και ειναι ενα σημαντικο παραδειγμα για αυτα τα εγχειρηματα (με ολα τους τα προβληματα) βαζουν επι ταπητος και το θεμα της βιοπολιτικης στο εδω και το τωρα περα απο της οποιες ιδεες.

Τωρα ο,τι οι καταληψεις κλεινουν στον ελληνικο χωρο επι Σαμαρα, ειναι αλλη κουβεντα.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκέπτης
Επισκέπτης



ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    19/5/2013, 21:24

Το βασικό σου επιχείρημα δεν κατάλαβα ποιο είναι..
Το γεγονός ότι δεν έχει δοκιμαστεί ο αναρχισμός σε ένα σύστημα τον κάνει περισσότερο ρεαλιστικό;
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
pseudonym
Forum Beginner
Forum Beginner


Φύλο : Άντρας
Περιοχή : Hellas
Αριθμός μηνυμάτων : 122

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    19/5/2013, 21:56

Το βασικό επιχείρημα όσον αφορά τι; Την ουτοπικότητα ή όχι του αναρχισμού; Δεν έδωσα κάποιο θετικό επιχείρημα είτε για την ουτοπικότητα είτε για τη ρεαλιστικότητά του. Το επιχείρημά μου, πάνω σε αυτό, είναι αρνητικό και λέει ότι η ως τώρα μη εφαρμογή του για μεγάλο, συνεχές διάστημα σε μαζική κοινωνία δεν αποτελεί απόδειξη της ουτοπικότητάς του. Μεταξύ άλλων, εξέφρασα την άποψη ότι η συνεισφορά του είναι πολύ μεγαλύτερη και απτή από απλώς φυλλάδια και βιβλία, ότι έχει εφαρμοστεί πέρα από το επίπεδο της γειτονιάς, ότι αναρχισμός δεν είναι έλλειψη κανόνων, διακυβέρνησης οργάνωσης και, επίσης, εξέφρασα μεγάλη αμφιβολία για το αν η έλλειψη κράτους (σε ρόλο γενικού δερβέναγα) συνεπάγεται ντετερμινιστικά την οικονομική και κοινωνική υπανάπτυξη.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
monster
Inactive Members


Φύλο : Άντρας
Ηλικία : 29
Περιοχή : city centre
Αριθμός μηνυμάτων : 15608
Διάθεση :

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Αναρχία    21/5/2013, 17:34

κείμενο του Πιέρ-Ζοζέφ Προυντόν, Παρίσι 1848..
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΟΥΣΙΑ;

Όποιος απλώνει το χέρι του επάνω μου
είναι σφετεριστής και τύρρανος
τον ανακυρύσσω εχθρό μου
Η εξουσία είναι σκλαβιά,
οι νόμοι της είναι ιστοί αράχνης των πλουσίων,
ατσάλινες αλυσίδες για τους φτωχούς.
Το να σε κυβερνούν σημαίνει να σε παρακολουθούν, να σε απιθεωρούν, να σε κατασκοπεύουν,
να σε προσαρμόζουν, να σε κατηχούν, να σε ελέγχουν,
να σε λογοκρίνουν άνθρωποι που δεν έχουν το δικαίωμα,
τη σοφία, ή την αρετή.
Εξουσία είναι σε κάθε σου πράξη και συναλλαγή,
να
σε κατηγορούν, να σε σφραγίζουν, να σε φορολογούν, να σε πατεντάρουν,
να σε αδειοδοτούν, να σε κοστολογούν, να σε μετράνε, να σε επιπλήττουν,
να σε διορθώνουν, να σε ματαιώνουν.
Υπο το πρόσχημα του γενικού καλού, να σε εκμεταλλεύονται, να σε μονοπωλούν, να σε καταχρώνται, να σε ληστεύουν.
Και
τότε, με την ελάχιστη διαμαρτυρία ή παράπονο, να σου βάζουν πρόστιμα,
να σε ταλαιπωρούν, να σε σπιλώνουν, να σε χτυπούν, να σε ξυλοκοπούν, να
σε αφοπλίζουν, να σε δικάζουν, να σε καταδικάζουν, να σε φυλακίζουν, να
σε πυροβολούν, να σε στραγγαλίζουν, να σε απελαύνουν, να σε πουλάνε, να
σε προδίδουν, να σε εξαπατούν, να σε παραπλανούν, να σε προσβάλουν, να
σε ατιμάζουν.
Αυτή είναι η εξουσία, αυτή είναι η δικαιοσύνη της, αυτή είναι η ηθική της.

_________________
Τι κρίμα οι βλάκες να είναι τόσο σίγουροι και οι έξυπνοι τόσο διστακτικοί.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Αναρχία
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: Συζητήσεις γενικού περιεχομένου :: Θεωρητικές Αναζητήσεις-
Μετάβαση σε: